HTML

Tr2010

utazás Törökországban 2010.

Friss topikok

  • bulentsimsek: Selam János! Umarim gezi cok eglenceli geciyordur. Keske sen gitmeden önce haberim olsaydi ve seni... (2010.04.25. 13:02) Törökországi utazás 2010 - 1.
  • tilavenka: Na gyere csak vissza! Ne feledd a sok, nagy, és leginkább drága ajándékot amit hoznod kell!! Jó ... (2010.04.24. 18:35) Törökország 3.

Linkblog

Archívum

Törökorszag - 4.

2010.04.27. 07:21 olahjan

Isztambulban. S hogy mi törtönt Kecskemét ota?

2010.04.24. (szombat)

Szoval, beültem a 31AY348 / 31AY349 RENTAŞ-kamionba. Elautoztunk Gyula/Varsand hataratkelöhöz. Az utra tul sok panaszom nem lehet, nem igy a Varsandtol Aradıg tarto szakaszra. Az ellatni E671-es szammal nagyobb pimaszsag talan, mint azt a katyuhalmazt utnak nevezni. Addig a szombat késö delutanig azt hittem, nincs rosszabb ut mint a Thököly ut, de tudom: még föutban is van rosszabb.) Raadasul még mindezt 70-80km/h-as sebességgel. Aradnal elindultunk Szeben (ma: Sibiu) felé, majd a Güzel Vadisi nevü pihenöhelyen megalltunk. Utolag megkerestem a maps.google.com-on, mert Breaza elött/mellett volt, tovabba nem volt közvetlen falu mellett, de 10 méterre alltunk le az Arad-Szeben(Sibiu) orszaguttol. (Koordinatai: északi szélesség 46,103099 és keletı hosszusag 21,929526) Persze ismerös soförrel mar most talalkoztam. :)

Alvas a kamionban, majd fel, tovabb Szeben felé.

2010.04.25. (vasarnap)

A következö megallo az Irfan pihenö volt Szeben elött. (A tulajdonos neve Irfan, s nincs köze a fuvarcéghez.) Vegig olyan falvak voltak, melyek még öriztek valamit az évszazados szaszsagbol, bar azért az elmult 90 év mar kezd összemérhetö hosszusagu lenni a szaszsaggal mind idöben, mind mentalitasban.)

Pihenö, s tovabb Szebennek. Az E68-as ut mellett van a varosi repülötér, megy be helyi busz, s a Bukaresti uthoz nem kell bemenni a belvarosba, föleg nem kamıonnal. Tehat nem lathattam viszont a 2007. évı kulturalis fövarost közelröl, de azért annyit meg tudtam allapitani: Szeben még külvarosaban is rendezettebb, mint sok romaniai varos. De azért vigyazat! Ha igy folytatjak az irnyitast Bukarestben, s igy nem vezetnek Budapesten, ahogy eddig tették, akkor siman beelöznek bennünket; akar 5 éven belül.

Szebentöl le, délnek az ojtozi szoroshoz. Legalabb azért mgérte nem a szerbiai uton haladni. (Bar azt nem tudom milyen.) Magas hegyek, sima utak - kivéve a hidakon az aszfalt. Na jo, azért volt egyéb helyen is kivetnivalo, de az 52-es ut sokkal rosszabb allapotu, mint a Szeben-Piteşti közti hegyi ut. Van egy csomo vizerömü az Olt folyon (bar kivétel nélkül a Karpatoktol délre végezték ezt a nemes környezetatalakitast).

Valahol a hegyekben ebédeltünk. Persze megint török pihenöhelyen, és talakoztunk olyan soförrel, aki a Sofraknak hozott arut.

Bukarestnél megalltunk a körgyürün, egy teara s tankolasra, majd - némi habozas utan - folytattuk utunkat a roman/bolgar hatarhoz - mar tullépve a megengedett vezetési idöt. A soför ezzel nekem akart kedvezni, hogy mihamarabb beérjek İstambulba.

Giurgiu elött van a kamionok/buszok elkerülöje , hogy a hatarhoz ne menjenek at a belvaroson, s aztan jött a hidvam fizetése - kamionra 47€ (persze vissza nem jart a maradék 3€); at a hidon, s végül - Bulgaria.

A hid bolgar hidföjén van a hatar. Beadtam az utlevelem egy bode innensö ablakan a romanoknak, s majd leültem, mikor tört magyarsaggal szolt hozzam a hatarör - ki vagyok, hova megyek, miért kamionnal megyek. (Az elsö ilyen kerdes meg Gyulan volt, mikor megkerdeztek, hogy én is soför vagyok-e; merthogy kamionnal voltam.) Aztan a bodega masik végébe adtak at a bolgar hatarörnek az utlevelem, s mehettünk ismét a mérlegle, utadot fizetni, s tovabb.

Aztan gyorshajtason kaptak bennünket még Ruszéban, 50 helyett: 90.

Tovabb-tovabb; üres volt az elsö utellenörési pont, tehat mentünk tovabb, tovabb - Törökorszagnak, Bukaresttöl mar az E85-ös uton egészen Sztara Zagoraig.

2010.04.26. (hétfö)

Ott röviditest csinaltunk Oran - Szimeonovgrad felé. (itt olyan macskaköves uton mentünk megrakott kamionnal, hogy személykocsival sem igen tudnék menni; a katytuk és gödrök miatt).

(most: reggeliszünet)

(Folytatasa következik.)

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tr2010.blog.hu/api/trackback/id/tr21954623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása