HTML

Tr2010

utazás Törökországban 2010.

Friss topikok

  • bulentsimsek: Selam János! Umarim gezi cok eglenceli geciyordur. Keske sen gitmeden önce haberim olsaydi ve seni... (2010.04.25. 13:02) Törökországi utazás 2010 - 1.
  • tilavenka: Na gyere csak vissza! Ne feledd a sok, nagy, és leginkább drága ajándékot amit hoznod kell!! Jó ... (2010.04.24. 18:35) Törökország 3.

Linkblog

Archívum

Torokorszag - 13.

2010.05.09. 16:46 olahjan

2010.05.05. (szerda)

Eloljaroban egy kis trukk: mivel sokaig nem tudtam irni, most pedig van lehetosegem es alkalmam potolni az elmaradasokat (Trabzonban vagyok e pillanatban, egy baratomnal), ezert ha kesobb sem lesz alkalmam irogatni par napig, az egyes napok tortenesit megirom, am kesleltetve publikalom, igy aki napjaban ketszer-haromszor idenez, lathat frissuleseket.

A busszal megalltunk pihenni valahol Konya tartomanyban, arra emelkezem, de utana aludtam. Szerettem volnal atni legalab messzirol az egyik kedves torok varosomat, de szepen ataludtam az utat az Aksaray melletti pihenoig. Utana viszont a csaknem 5 eve altalam egyszer mar megtett uton mentunk tovabb egeszen Nevsehirig. Nevsehir tulso hataraban lattam, s lefenykepeztem azt a kollegiumot, amelyik olyan futurisztikus volt.

TOvabb mentem Kayseribe. Itt tobb meglepetes is ert.

1. A varos a buyuksehir (nagyvaros) rangot viseli

2. Van villamos

3. Magnescsikos jegy jar a villamoshoz (de ezt nem aruljak olyan uvolto nagy reklammal, mint a konyai buszpalyaudvron.)

Kimentem az Organize sanayi teruleten (ipari park) dolgozo Mehmet beyhez.Ott joreszt szundikaltam a nap nagy reszet. Meg nem szoktam hozza a buszon valo alvashoz. Delutan elementem varost nezni, kozben keszultem, hogy meglatogatom Otkurt (akivel 5 eve ismerkedtem meg, s 3 eve egyutt jartuk be Torokorszagot Isztambultol Karsig). DE mivel nem tudtam a telefonszamat, azt Magyarorszagrol kertem meg. S ekozben Mehmet bey meghivott vacosrara. Gondoltam, hogy pastirma-etterem lesz, vagy sucuk-kulonlegesseg (daralt hus az egyik, kolbasz a masik). Erre elvittek a varos hataraban levo Erciyesen atvezeto uton Kapuzbasi-volgybe. Ott vacsoraztunk, ott toltottuk az ejszakat, sonnan mentunk vissza Kayseribe masnap.

 

2010.05.06. (csutortok)

Reggeli elott vizeseseket neztunk. Egyik-masik valosagos folyokent tor elo a sziklabol. Majd a folyo menti fahazhoz visszaterve reggeli, s indulas Kayseribe. Mehmet bey sietett munkaba vissza, ennek tudom be, hogy jo lenne kamionsofornek, ugy nyomta a gazt.

Ismet a Monessa uzemi konyhajan ettunk, akarcsak elozo nap, majd keszultem Trabzonba, mivel megkaptam Otkur telefonszamat. A 15 orakor indulo buszhoz kivittek, ott vettem eszre, hogy a csomagok a Karpuzbasibol engem visszahozo kocsiban maradtak. Megvettem a megrendeltjegyet (50TL), aztan megjott a csomag. Felultem a buszra a Kayseri - Sivas- Tokat - Amasya - Samsun - Ordu - Gebze - Trabzon utvonalra.

Ket nagyobb piheno volt, csak nem egyenletesen elosztva. MAsfel oraval indulas utan az elso, s hajnali 2-kor a masodik (Samsunban.)

 

2010.05.07. (pentek)

TRabzonba erve Otkur hazahozott, leraktam a taskamat, o keszult meg a vizsgaira, en elmentem a Sumen monostorhoz. 20TL, es a Meydan-rol indulo ULUSOY-turistabusz 0 orakor elvitt, s jegyvetelkor mondtak, hogy 15 ora a visszaerekezes. Utana, hogy egy ejszakat Trabzonban maradhassak, megvettem a repulojegyem Isztambulba zombatra.

A monostor valami csoda, egy ora kocsiut Trabzontol, s a semmi epitettek fel, majd az orosz megszallas alatt ujitottak fel (itt az is volt, cska korabban, mint Magyarorszagon), s most muzeumkent funkcional. Megismerkedtem a Yildiz Teknik Universitesin tanulo olasz ERASMUS diakok egyikevel, a kirandulgato Michelevel. Azert kicsiny elmaradott kelet-europai szivemnek jol esett, hogy hosszasan tudtam meselni az ortodox (es egyekent is a kerszteny) templomok festeszeterol, mint az europai kultura fellegvarainak egyikebol, Bolognabol jott olasz. ;)

Sajnos a sofor turelmetlen volt, sietett vissza, igy csak a vizesek leglatvagyosabbjairol nincsenek kepeim. Visszaterve a Meydanra, dolmussal kimentem az itteni Hagia Sophia muzeumhoz. Itt ismet talakoztam Michelevel.

Megneztuk a muzeumtemplomot, aztan teaztunk. Kettonk teaja oszesen 0,6TL volt csupan. Ennel olcsobban csak 5 eve ittam, az Ataturk Ogrenci Yurdu-ban. Tavlaztunk, aztan irany gyalog at a vaorson, el a Trabzonspor stadionja elott.

Este hazajottem, s elkezdtem irni a lemaradasokat.

 

2010.05.08. (szombat)

Reggelire sucuk es rantotta volt, keszulodtem, s vartam a ruhaimat. Tegnap este Otkurtol megkerdeztem, hogy van-e mosogepuk, piszkos ruhaim egy reszet kimosni. Erre minden ruhamat levette velem, s evitte mosodaba. Ma delelott hozta vissza. Lassan felhuzom utolso ruhadarabjaim, s megyunk ki a repuloterre, hogy eletem elso interkontinentalis repulesen vegyek reszt. (Trabzon Azsiaban van, mig az Onur repulotere az europai Ataturk Havalimani.

Varhato program: Ma este regi isztambuli fahazban alszom, baratomnal, holnap delutan Selim beynel leszek, ejjel nekunk szolo paradicsomszallitmannyal indulok Isztambulbol. Varhato erkezesem Magyarorszagra: szerda este. (Meziyet Zencir)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tr2010.blog.hu/api/trackback/id/tr961983396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása