HTML

Tr2010

utazás Törökországban 2010.

Friss topikok

  • bulentsimsek: Selam János! Umarim gezi cok eglenceli geciyordur. Keske sen gitmeden önce haberim olsaydi ve seni... (2010.04.25. 13:02) Törökországi utazás 2010 - 1.
  • tilavenka: Na gyere csak vissza! Ne feledd a sok, nagy, és leginkább drága ajándékot amit hoznod kell!! Jó ... (2010.04.24. 18:35) Törökország 3.

Linkblog

Archívum

Törökország - 4b (a folytatás)

2010.04.27. 17:56 olahjan

íme:

Szóval Sztara Zagora után csináltunk rövidítést, s tartottunk egy pihenőt is. A rövidítés során Szimeonovgrád felé láttam egy "Madzardzsik" nevű falut ("Magyarfalva"). S lassan, de biztosan eljutottunk Kapitan Andreevo-ig. Az a bolgár határfalu. Meg a sor vége. Beálltunk valamikor hajnali 3 órakor (helyi idő szerint). Akkor aludtam a kocsiban 2.5 órát. Közben lassan ereszkedtünk a határhoz. Fél hétkor (helyi idő) a sofőr (Ali) azt javasolta, hogy menjek előre gyalog. Hogy miért?

Nekem kell "vízum". Ez annyiból áll, hogy a határon az ember odamegy a "VIZE" feliratu bodegához, s némi pénz (dollár vagy euró) befizetése után távozik útlevelében egy béllyeggel. Nem kell követség, fénykép. semmi egyéb. Igen ám, de vízumot a sofőröknél nem osztanak (merthogy ahhoz korábban kell a követségen folyamodni). Tehát én akkor közönséges halandókhoz hasonlóan leereszkedtem kamionfülkényi magasságomból, s némi csomaggal elkutyagoltam először a bolgár kilépő határra. Ott megnézték az útlevelem, majd küldtek tovább a török oldalra. Fényképet nem mertem csinálni, hátha rögtön kidobnak a határon a törökök. Átkutyagoltam, a vámmentes boltban vettem némi ellátmányt, s mentem tovább a török belépő oldalra.

Török belépön a határőr elküldött a 92-es bódéhoz (ez a "VIZE" felvevőhelye 15EUR vagy 20USD), majd visszamentem a határőrhöz, az lebélyegezte, s mentem a vámra. A vámos megnézte az útlevelem fényképét, kérdezte, hogy kocsival vagyok-e (persze, hátizsák, válltáska meg élelmiszer-szatyor és ajándékok táskája). Gyalog - válaszoltam. Mentem tovább. Na ott egy kicsit furán éreztem magam, egy akkora területen, mint két focipálya teljesen egyedül és gyalog. A kilépésnél nem a "kişisel çikiş"-t, a személyes kijáratot választottam, mert alatta ott volt a PERSONEL (személyzet) felirat is. Ott a kocsikijáratnál megcsodálták az útlevelemben  bélyegzést, s jöttem ki a határról.

Ahogy megállapodtam Alival, megkerestem Yildiz Hatay'li boltját az úttól balra, s vártam. Várakozás közben összefutottam egy ismerős ÖZBILAL-sofőrrel; elvitt az ott lévő kifőzdébe, megleveselt, megetett, meg beszélgetett. Közben megjött Ali a maradék holmimmal (6 órával elválásunk után; ez alatt kb. 2km-t kellett a sor mellett meg a határon a boltig sétálnom.) Kaptam másik sofőrt, aki bejön Isztambulba, egy ismerős TASAR-sofőr lett a nyertes. (A bulgáriai oldalon volt ott állomásozó, "önkéntesen ajánlkozó" bolgár sofőr, aki ezt a kb. 2km-es távot 50 euróért meg is tette volna velem....)

A TASAR áruja Azerbajdzsánba ment, azonban Çorluban kocsit váltott, mert ő indult vissza nyugatra. A kamiont keletre, a kamionban pedig én. Ám nehéz jármüvel csak 23 órától járható még a külső körgyűrű is, tehát kitett a fizetőkapunál; onnan dolmussal jutottam be a "gyorsbuszhoz" (METROBÜS). A mertobüs csoda. Zárt pályás. mint a körúti villamos Budapesten, a követési ideje 1-1,5 perc. És gyors. Eljöttem Mecidiyeköybe; szállást foglaltam; fürdés (50 óra után) beszélgetés, vacsora, alvás.

és jön az 5. rész: mi történt ma (mármint: kedden, 2010.04.27-én. De csak holnap.)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tr2010.blog.hu/api/trackback/id/tr141956777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása